• OZENGROUP
  • OZENGROUP
  • OZENGROUP
  • OZENGROUP
  • OZENGROUP

Finansal Yönetim - Alışveriş Merkezi Yönetimi

Finansal yönetimin aşamaları şunlardır;

  • Planlamanın iyi yapılması,
  • Yapılan planın verimli şekilde uygulanması,
  • Yapılan işlemlerin ne derece sağlıklı olup olmadığı belirlenmelidir.
  • Alışveriş merkezinde yapılan tüm işlemlerin ayrıntılı listesini sorumlu kişiye bildirilmesi gerekmektedir.
  • Muhasebe bölümü alışveriş merkezinde veya alışveriş merkezi sınırları dışında dahi olsa düzenli bir şekilde kayıtlar tutulmalıdır,
  • İstatistikler ve anketler alışveriş merkezinin geleceğini belirlemede önemli etmenlerdendir,
  • Sayın almanın denetlenmesi ile diğer departmanlar arasında bilgi akışı yapılan harcamaları asgari seviyelere düşürecektir,
  • Alışveriş merkezinin alanlarının hangi koşullarda, nasıl pazarlanması alışveriş merkezi yönetimine geri kazancı nasıl olacaktır,
  • Bütçenın hangi şartlarda ne kadar harcanacağına ilişkin bir ön çalışma yapılırsa alınan önlemler bütçenin korunmasını sağlamaya yardımcı olacaktır,
  • Yapılan özel sigortalar alışveriş merkezine gelebilecek finansal zararları en aza indirirerek kayıpları güvence altına alır,
  • Tahsilatta ve faturalandırma işleminde zaman likitide açısından önemlidir,
  • Doluluk oranı tablosu hazırlanmalı ve hangi alanları neden yoğun olduğunu bularak gerekli yönlendirmeleri yapmak gerekmektedir. Bu sayede diğer alanların finansal geri kazanımını arttırmış oluruz,
  • Borç, kira, hukuk takip tablosu şüpheli görünen alacakların belirlenmesinde yardımcı olacaktır,
  • Ziyaretçi araç sayıları alışveriş merkezinin günlük olarak yoğumluğunu bize istatistiksel olarak takip etmemize yardımcı olacaktır,
  • Kâr - zarar ve işletme bilanço verimli yönetilip yönetilmediğini görmemize yardımcı olacaktır,
  • Nakit akışı gerçek finansal gücü ortaya koyacaktır,
  • Farklar raporu hazırlanmalıdır, bu sayede yönetimin alışveriş merkezine neler kazandırdığını veya neler kaybettirdiğini görmeye yarar.